Nasır Tedavisi

Nasır Tedavisi Ankara

Nasır; cildimizin ayakkabı vb. sert yüzeylerle temasından kaynaklanan bir cilt problemidir. Özellikle gün içerisinde ayakta durmak zorunda olan kişilerde sık görülür. Bununla birlikte yanlış ayakkabı seçimi de nasır oluşumunda etkilidir. Nasır, birçok yöntemle tedavi edilebilir. Nasır bantları ve cerrahi en yaygın nasır tedavisi yöntemidir. Bununla birlikte günümüzün gelişen teknolojisi sayesinde nasır tedavisinde pratik ve alternatif yöntemler de kullanılmaktadır. Lazer ile nasır tedavisi bu yöntemlerin başında gelir. Özellikle kökü derinlere kadar ilerlemiş, sert ve acılı nasırların tedavisinde lazer tercih edilir.

Yazımızın devamında fraksiyonel CO2 lazer ile nasır tedavisi hakkında merak edilenlere yanıt vereceğiz. Lazerle yapılan diğer cilt uygulamaları hakkında bilgi almak için Estera Klinik ile iletişime geçebilirsiniz. Ankara’daki kliniğimizi arayarak lazer fiyatlarımız hakkında da bilgi alabilirsiniz.

Nasır Nedir?

Nasır; çoğunlukla el ve ayakların kemikli bölgelerinde oluşan, yaşam kalitesini düşüren bir cilt rahatsızlığıdır. Nasır, başlangıç evrelerinde fazla ağrıya neden olmaz. Ancak ilerledikçe ve sertleştikçe yürümeyi imkânsız hâle getirebilir. Yarattığı yoğun acı nedeniyle kişinin günlük yaşamını ve çalışmasını olumsuz engelleyebilir. Bu nedenle önemsenmeyen ve tedavi edilmeyen nasırlar ileride ciddi sorunlara yol açabilir.

Nasır tedavisinde de nasırın derecesine ve kişinin tercihlerine göre farklı seçenekler bulunmaktadır. Nasır yakısı, sık tercih edilen bir tedavi yöntemi olmasına rağmen her nasırda etkili sonuçlar vermeyebilir. Bu durumda nasır kökünün cerrahi ile temizlenmesi ya da lazer ile yakılması tercih edilebilir.

Nasır Belirtileri Nelerdir?

Yeni oluşan nasırları fark etmek zor olabilir. Oluşum aşamasındaki nasırlar çoğu zaman herhangi bir belirti vermez. Ancak ileri aşamalarda hissedilen yoğun ağrı ve nasırlı bölgedeki doku değişimleri nasırın en karakteristik belirtileridir.

Nasır belirtileri;

• Nasırın oluştuğu bölgede hassasiyet ve ağrı hissi (Ağrı basınç uygulandıkça artar.)
    • Deride kalınlaşma ve sertlik
    • Deride renk değişimi, şişkinlik ve büyüme
    • Nasırlı bölgenin etrafında görülen iltihaplı akıntılar

Nasır Neden Olur?

Ayaklarda görülen nasırın en yaygın nedeni yanlış ayakkabı seçimidir. Giyilen ayakkabının küçük olması, ayağı kemikli bölgelerden sıkması ve tabana aşırı baskı yapması nasıra neden olur. Eğer kişi uzun süre ayakta kalarak çalışıyorsa, nasır oluşma riski de çok yüksektir. Benzer şekilde beden gücü ile çalışan ve sık sık ellerini kullanan kişilerde de nasır sık görülür.

Nasır Çeşitleri Nelerdir?

Boyutları ve dokuda yarattığı değişime göre nasır farklı gruplara ayrılır. Nasır tedavisinden en iyi sonuçları alabilmek için de nasır türünün belirlenmesi ve buna uygun tedavinin planlanması gerekir.

Yüzeysel Nasırlar

Genellikle yoğun ağrı yapmayan, sadece üzerine baskı uygulandığında acıyan nasır türüdür. Ayağın küçük parmaklarında sık görülür.

Parmak Arası Nasırları

Parmak arasında oluşan nasırlardır. Ayak parmakları birbirine sürtündükçe parmak arası nasırına neden olur. Ağrılı bir nasır türüdür. Özellikle ayakları terleyen ve uzun yürüyüşler yapan kişilerde sık görülür.

Topuk Nasırları

Topukların arka ve yan kısımlarında ortaya çıkan nasırlardır. Ölü deri görünümü yaratırlar. Yürüme ve ayakta durma sırasında üzerine yoğun baskı uygulandığı için acılı bir nasır türüdür. Tedavisi için nasırlı bölgenin temizlenmesi, ölü derinin yumuşatılması ve nasır köklerinin tamamen temizlenmesi gerekir.

Lazerle Nasır Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazerle nasır tedavisinde, lazerin yakıcı ve cilt yenileyici özelliklerinden faydalanılır. Cildin derin katmanlarına kadar etki edebilen fraksiyonel CO2 lazer tercih edilir. Fraksiyonel lazer, cilde yoğun ısı uygulayarak sert dokuların yakılmasını ve yumuşatılmasını sağlar. Lazer ışınları, nasırın köküne kadar ulaşarak, nasırı tamamen tedavi edebilir.

Lazerle Nasır Tedavisi Kaç Seans Yapılır?

Dokulara zarar vermeden, nasırın köküne kadar ulaşmak için lazer tedavisinin seanslar hâlinde uygulanması gerekir. Uygulanacak seans sayısı genellikle kişinin cilt yapısına ve nasırın türüne göre belirlenir. Ancak genel olarak söyleyecek olursak; 3 – 4 seans yeterli olur diyebiliriz. Her seans yaklaşık 5 – 10 dakika sürer.

Ankara Nasır Tedavisi Fiyatları

Lazerle nasır tedavisi Ankara, cerrahiye göre çok daha konforlu bir uygulamadır. Cerrahiden sonra iyileşme süreci lazere göre daha uzundur. Aynı zamanda ciltte hafif de olsa iz kalmasına neden olabilir. Lazer ile yapılan nasır tedavisinde iz kalma olasılığı yoktur. Lazer, uygulama yapılan bölgedeki dokuların yenilenmesine ve güçlenmesine de yardımcı olur.

Lazerle nasır tedavisinde fiyatlar ise kişinin ihtiyaçlarına göre belirlenir. Nasır kökü derindeyse ve seans sayısı fazla ise fiyatlar da artabilir. Ankara’daki kliniğimizi arayarak lazerle nasır tedavisi fiyatlarımız hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Şimdi Ara!